Salg og markedsføring

Salg og markedsføring er for mange virksomheter to sider av samme sak. Om enn i motsatt rekkefølge.

Salg og markedsføring

Årsaken til at ordene «Salg og Markedsføring» henger så tett sammen er naturligvis forventningen om at markedstiltakene skal ende opp i salg. Omskrevet til vår terminologi innen online markedsføring handler det om at flest mulig av besøkene som genereres til nettstedet ditt konverterer til kunder.

Mange tiltak innen salg og markedsføring har historisk gitt veldig høy konverteringsrate, spesielt søkemotormarkedsføring. Men etter hvert som konkurransen tilspisser seg er kravene til konvertering blitt enda viktigere. Testing av landingssider og kjøpsprosesser står mer og mer sentralt, og stadig flere sverger til konseptet «no cure – no pay». Altså: Dersom markedstiltakene ikke virker, vil jeg heller ikke betale for de. Affiliatemarkedsføring er en slik modell og er spesielt godt egnet for nettbutikker, abonnementsløsninger og medlemsbedrifter.

Affiliatemarkedsføring er prestasjonsbasert markedsføring hvor du som annonsør kun betaler for resultater og ikke for selve markedsføringen.