AB testing

AB testing er en prosess hvor to eller flere varianter av en nettside kan testes mot hverandre i sanntid.

AB testing

AB testing av nettsider har som mål å finne utgaven av en nettside som gir deg høyest konverteringsrate, altså den mest lønnsomme. AB testing brukes som begrep innen flere fagområder, deriblant markedsføring og webutvikling. AB testing kan i prinsippet brukes i alle problemstillinger hvor man er usikker på hva som er optimal løsning.

AB testing av nettsider handler om å la kundene dine stemme på hvilket innhold de foretrekker for å nå ditt mål. Målet ditt kan være å få flest mulig salg, flere innsendte kontaktskjema eller en hvilken som helst annen handling. Crevita kan hjelpe deg med å finne den beste landingssiden for nettopp dine målgrupper. Erfaring fra andre virksomheter er at de med AB-testing eller Multvariate Testing kan oppnå så mye som 30-50% bedring i konverteringsraten.

Les mer om testing av landingssider eller be om et uforpliktende tilbud på en prøveperiode. Det kan lønne seg!

Felter merket med * er påkrevd